Siden sidste generalforsamling maj 2013 har der i støtteforeningen været afholdt 7 bestyrelsesmøder samt et fællesmøde med de øvrige venneforeninger under Muse®um.

Konstituering: Formand, næstformand, kasserer, referent, webmaster.

Arrangementer: 1. Grynderup Sø, 2. Salling Ungdomsskole, 3. præsentation af Muse®ums kulturhistoriske samling, 4. De 5 år, Resen Skole, 5. Fur Kirke, restaureringen af tårnet, 6. Grinderslev Kloster (28. maj). Kommende i efteråret: 1. Krabbesholm, Stubber Kloster. Vedtægtsændring, navneskifte: foranlediget af navneskiftet til Muse®um og Krydsfelt Skive.

Venneforeningsmødet 22.06.13. Utilfredshed med (den manglende) kommunikation og indflydelse venneforeninger og museum imellem. Museumsklub, hvem skal repræsentere hvem?

Hjemmeside: Foreningen, museerne, Limfjordslandets historie, integreret med de kulturhistoriske museers samlinger.

Gl. Skivehus: Er uløseligt forbundet med Skives historie, Kong Valdemars Jordebog 1231, kongelev, borgkøkkenet fra 1300-tallet, købstadsprivilegier bekræftes i 1326. Hed oprindeligt Skiuegarthæ / Skivegård indtil velsagtens o. 1400 (Nygaards sedler, 1407-1516) Krongods indtil 1661.

Garizim:

Arrangementer 2024:
Afholdte arrangementer

SKM medlem

Bliv medlem af SKM, og få adgang til alle Museum Sallings museer.
Sammus er danske museumsforeninger - aktuelt 61 tilsluttede foreninger - som har et samlet medlemstal på ca. 52.000. Skive Kulturhistoriske Museumsforening (SKM) er medlem og modtager herfra de nyhedsbreve, som vi gør tilgængelige for vore medlemmer og gæster på foreningens hjemmeside.
Ind imellem kommer nyhedsbrevene lidt forsinket på Sammus hjemmesiden i forhold til den udsendte pdf version.